GUIDE TIL BRUG AF BUDSKABER OM MILJØ OG KLIMA I BYGGE- OG EJENDOMSBRANCHEN
Tags
Senest opdateret
27. Mar, 2025
Guiden kan give dig en overordnet forståelse af reglerne for, hvad du må kommunikere om miljø og klima i bygge- og ejendomsbranchen. Guiden er tænkt som et detaljeret hjælpemiddel, som du kan tage udgangspunkt i, når du går i gang med at udarbejde et budskab om miljø og klima . Du kan både bruge guiden, hvis modtageren af dit budskab er forbruger eller en anden virksomhed.
I guiden beskriver vi de krav, der gælder efter markedsføringsloven, når en virksomhed bruger et budskab om miljø og klima i sin markedsføring.
Guiden er baseret på udvalgte vejledninger, udtalelser og afgørelser fra EU- institutioner, tilsynsmyndigheder og domstole. Fortolkningen af kravene til markedsføring af budskaber om miljø udvikler sig løbende, og guiden kan således kun bruges som vejledning og kan ikke erstatte juridisk rådgivning.