Beskrivelse
Vi skal have ryddet op i greenwashing i bygge- og ejendomsbranchen. Det skal være let at handle ansvarligt – også når vi køber bolig, står i byggemarkedet eller vælger håndværkere.
Transparent og troværdig kommunikation om bæredygtighed er ikke kun en fordel for forbrugerne. Det er også til fordel for de mest ambitiøse virksomheder - og en ulempe for dem, som gør mindre.
Lovgivningen på området er ret tydelig; du må grundlæggende ikke vildlede forbrugerne, heller ikke når du kommunikerer om bæredygtighed. Men i praksis oplever mange kommunikatører, at det ikke helt er så nemt.
Til denne Members Lounge dykker vi ned i området, hvor vi vil præsentere vores nye guide til bæredygtighedskommunikation i bygge- og ejendomsbranchen. Vi har været i dialog med både branchen og forbrugerombudsmanden i forbindelse med udformningen af guiden. Derudover vil Flemming Pristed fra Poul Schmith/Kammeradvokaten fortælle om kommende lovgivning fra EU.
Members Lounge er et medlemsevent forbeholdt vores Premium- og Basic-medlemmer. Det består af relevante og fremadpegende faglige oplæg med efterfølgende drinks og netværk.
PraktiskMembers lounge er forbeholdt Premium og Basic-medlemmer.Det er gratis at deltage, men vi kræver et no-show-gebyr på 250 kr. ved udeblivelse.
Program- Velkomst og intro v. Frederik Waitz Søborg, direktør for certificering og teknisk udvikling hos Rådet for Bæredygtigt Byggeri.
- Fremtidsperspektivet – hvad kommer der fra EU? v. Flemming Pristed, partner og advokat hos Poul Schmith/Kammeradvokaten
- Præsentation af guiden v. Jeppe Moldt, kommunikationskonsulent hos Rådet for Bæredygtigt Byggeri.